اگر ما یک محصول فلزی داشته باشیم و نیاز به چاپ بارکد روی آن باشد، چه راه حل هایی پیش روی ماست؟ احتمالا دو روش به ذهن شما میرسد. اول استفاده از یک برچسب که بارکد روی آن چاپ شده باشد و دوم حکاکی بارکد روی بدنه محصول فلزی. در روش اول ما نیاز به یک پرینتر لیبل زن داریم که بارکدهای مختلف را تولید نماید و برای راه حل دوم باید از دستگاه حکاکی روی فلز استفاده نماییم.

واضح است که اگر بارکد یا qrcode ما بر روی محصول حکاکی شود، به راحتی از بین نمیرود. اما استفاده از لیبل مشکل مخدوش شدن، پاک شدن یا جدا شدن از محصول فلزی را به همراه دارد. پس انتخاب روش مناسب، به نوع محصول و سیاست کاری شما بستگی دارد. اما قبل از اینکه با نحوه حکاکی بارکد روی اجناس فلزی آشنا شوید، بهتر است کمی در مورد بارکد بدانیم.

بارکد چیست و به چه کار می آید؟

احتمالا اگر اوایل دهه 90 بارکد یک محصول را میدیدیم، ذهنمان درگیر این موضوع نمیشد که این علامت دارای چه اطلاعاتی است. شاید تصورمان این بود که این اطلاعات برای کامپیوتر است و ما قادر به فهمیدن آن نیستیم.

اما امروز به راحتی میتوان اپلیکیشن بارکد خوان را بر روی گوشی موبایل نصب کرد و مدل های مختلفی از بارکد را اسکن نمود. به طور کلی این کدهای رمزگذاری شده به صورت تک بعدی و دو بعدی تولید میشوند. به عنوان مثال بارکد تک بعدی EAN13 در تجارت، برای شناسایی و ردیابی محصول مورد استفاده قرار میگیرد. حتما با کاربرد این نوع بارکد در فروشگاه های بزرگ آشنا هستید. صندوقدار، بارکد محصول را اسکن کرده و بدون نیاز به وارد کردن دستی اطلاعات، محصول به فاکتور شما اضافه میشود. از طرف دیگر کدهای دو بعدی که با نام QR Code میشناسید اغلب برای ردیابی اطلاعات محصول استفاده می شود.

روش تولید و چاپ بارکد روی فلز

معمولا تمام دستگاه های حکاکی دارای یک اپلیکیشن یا نرم افزار هستند که بارکد را برای ابزار حکاکی ترجمه و فرمان حکاکی را صادر میکند. دستگاه های حکاکی روی فلز آرین صنعت به شکلی توسعه یافته که کاربر به راحتی یک نوشته را به رابط کاربری آن وارد کرده و با انتخاب نوع کد، بارکد و یا qrcode مورد نظرش را بدست می آورد. پس از این مرحله کاربر به راحتی فرمان حکاکی را توسط همین اپلیکیشن صادر میکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *