اگر شما یک شرکت یا موسسه دارید و یا در فکر یک کسب و کار جدید هستید، لوگو یا آرم از مهمترین مسائل شما است. لوگو، آرم و یا نشان، یک تصویر گرافیکی است که با روش های مختلف طراحی شده و تا سال ها در ذهن مخاطب شما خواهد ماند. بنابراین هرچه لوگو ساده تر باشد، ماندگاری آن در ذهن بیشتر است. اگر محصول فلزی تولید میکنید و قصد حکاکی آرم بر روی آن دارید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. در این مقاله میخوانید:

یکی از روش های طراحی لوگو استفاده از حروف الفبا است. در این روش نام برند با فونت های فانتزی نوشته شده و شکل گرافیکی به خود میگیرند. اگر از حروف انگلیسی استفاده میکنید کار شما راحت تر است. چرا که حروف انگلیسی به خودی خود ظاهر گرافیکی دارند. لوگو nutella و Canon و سامسونگ از این دست لوگو هستند. به این تیپ آرم، لوگو تایپ گفته میشود.

لوگو گرافیکی

مدل دیگر طراحی لوگو، رسم علائم و نشانه هایی توسط گرافیست است که هویت و شخصیت شرکت و مجموعه را نشان میدهد. در چنین لوگو هایی از نوشته نیز استفاده میشود. به عنوان مثال لوگو شرکت BMW را در نظر بگیرید. چهارخانه آبی و سفید، نشان دهنده پرچم ایالت باواریا است. اگر شما هم معنای دیگری میشناسید در قسمت نظرها کامنت کنید.

اعتبار قانونی لوگو

از نکات مهم پس از طراحی آرم یا لوگو انجام مراحل قانونی جهت ثبت در سازمان ثبت و اسناد کشور (مرکز مالکیتهای معنوی) می باشد که وجهه قانونی به ماکیت آین آرم یا لوگو میدهد . به عنوان مثال لگوی شرکت آرین صنعت حک پس از طی مراحل طراحی ، در سازمان ثبت و اسناد کشور ثبت گردیده است و به شکل زیر میباشد که معرف نام شرکت و فعالیت شرکت در زمینه حکاکی لیزری و CNC در عرصه ایران و جهان می باشد.

دستگاه حکاکی مناسب برای آرم

یکی از کاربردهای دستگاههای حکاکی تولید شده توسط شرکت آرین صنعت حک، کمک به برندینگ بصورت معرفی تولید کننده یا برند محصول تولید شده از طریق ماندگارشدن آرم یا لوگو بر روی قطعه می باشد. زیرا به راحتی این آرم یا لوگو از بین نخواهد رفت و برای سالیان طولانی به همراه قطعه ماندگار خواهد شد. این یکی از روشهای تبلیغات موثر محصول می باشد. اما اینکه چه دستگاهی برای شما مناسب است به نوع محصول شما بستگی دارد. اگر محصول شما ظریف است احتمالا دستگاه حکاکی لیزری برای شما مناسب خواهد بود. همینطور اگر شما تولید کننده اتصالات فلزی هستید دستگاه حکاکی فلنج برای شما مناسب است. اگر قطعات فلزی سنگین تولید مینمایید، با دستگاه حکاکی دستی یا پرتابل به راحتی میتوانید لوگو و شناسنامه محصول خود را حکاکی نمایید.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد ، کالایی خریداری نموده اید و پس از گذشت چند سال مجدد نیاز دارید از آن محصول خریداری نمایید و هیچ اطلاعاتی از فروشنده و یا سازنده آن محصول در دست ندارید . سپس با بررسی قطعه متوجه میشوید که نام و مشخصات فنی بر روی قطعه وجود ندارد ، در این حالت برای تهیه این کالا ممکن است دچار مشکل شوید . به این دلیل است که تولید کنندگان و صاحبان برند با ثبت مشخصات فنی و نام خود بر روی قطعات تولیدی سعی دارند که قطعه و کالا ، خود تبلیغ نام و برند آنها در اینده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *