آیا شما قطعات سنگین فلزی یا پلاستیکی تولید میکنید؟ اگر جواب شما بله است پس در محل درستی قرار دارید. جهت درج اطلاعات قطعه بهترین انتخاب برای شما دستگاه حکاکی پرتابل است. دستگاه حکاکی پرتابل برای کارخانه هایی مناسب است که قطعات سنگین یا غیر قابل حمل تولید می نمایند. این دستگاه معمولا با شیوه حکاکی ضربه ای طرح و نوشته را بر روی سطوح حک میکند.
دستگاه حکاکی دستی عنوان دیگری است که به همین محصول اشاره دارد. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید متوجه میشوید که Handheld Marking Machine عنوان انگلیسی این دستگاه است. و برگردان فارسی آن دقیقا همین عبارت “دستگاه حکاکی دستی” می باشد.

دستگاه حکاکی پرتابل آرین صنعت

دستگاه حکاکی دستی آرین صنعت به تازگی ارتقاء پیدا کرده و از ابزار حکاکی برقی بجای دستگاه حکاکی بادی بهره می برد. این دستگاه ابعاد مناسبی دارد و وزن آن تقریبا 4 کیلوگرم می باشد. H1240 نام تجاری این محصول است و جزو پرفروش ترین محصولات این کارخانه به حساب می آید. سطح قابل حکاکی این دستگاه یک مستطیل 12 در 4 است و عمق حکاکی نهایتا یک میلیمتر است.
دستگاه حک پرتابل برای مارک گذاری بر روی قطعات بزرگ و سنگین مناسب است. به عنوان مثال برای حک شماره اتاق خودرو انتخاب مناسبی میتواند باشد.

عملکرد دستگاه حکاکی کوچک دستی

این دستگاه نیاز به سیستم کامپیوتری ندارد. چراکه به همراه دستگاه یک سیستم کامپیوتر صنعتی پرتابل با مانیتور کوچک 7 اینچ تاچ اسکرین به مشتری ارائه میگردد. کاربر طرح مورد نظر را به کامپیوتر صنعتی می دهد. سپس دستگاه را در محل مناسب قرار داده و با اشاره یک دکمه به راحتی طرح را بر روی قطعه فلزی حکاکی می نماید.

مزایای دستگاه حکاکی روی فلز پرتابل

اولین نکته ای که نام این محصول به ذهن میرساند سبک و قابل حمل بودن است. در زیر فهرستی از ویژگی های دستگاه حکاکی پرتابل فلز را لیست نموده ایم:

  • وزن بسیار کم و حمل آسان
  • بدون نیاز به فیکسچر و کلمپینگ خاص
  • بدون نیاز به میزکار
  • کاربری آسان
  • قابلیت تبدیل شدن به دستگاه حکاکی ثابت
  • مجهز به ابزار حکاکی برقی
  • بدون نیاز به کامپیوتر

آرشیو ویدئو دستگاه های حکاکی روی فلز

برای دسترسی به ویدئو های بیشتر مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ساختار دستگاه حکاکی روی فلز پرتابل

این دستگاه سبک است و از نظر ابعاد در حدود یک مکعب 20x20x20 میباشد. این ویژگیها باعث انعطاف پذیری بیشتر در کار شده و دستگاه به راحتی قابل حمل می باشد.

یونیت حکاکی مورد استفاده میتواند بادی یا برقی باشد اما در هر صورت تکنیک حکاکی ضربه‌ای یا سوزنی می‌باشد. یعنی سوزن حکاکی با ضربات متناوب و با فرکانس بالا طرح یا نوشته را حکاکی می‌نماید.

وزن دستگاه حکاکی کوچک دستی

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا در زمان حکاکی باید دستگاه با دست ثابت نگه داشته شود یا خیر؟ وزن دستگاه‌های حکاکی پرتابل معمولا بین 3 تا 5 کیلوگرم می‌باشد. پس جابجایی این دستگاه چندان مشکل نیست.

حکاکی روی سطوح مختلف

در زمان حکاکی بر روی سطوح فلزی افقی پایه این دستگاه که به آهن‌ربا مجهز است به خوبی مستحکم میشود و شما تنها با نگه داشتن دسته این دستگاه از یک حکاکی دقیق و با کیفیت برخوردار خواهید شد. البته باید دقت کنید که در زمان حکاکی نباید دستگاه جابجا شود.

برای حکاکی بر روی سطوح عمودی حتما باید دستگاه را با دست کنترل کنید تا زمین نخورد. البته امکان تجهیز کردن دستگاه حکاکی پرتابل به پایه های مگنتی قوی وجود دارد. در صورت استفاده از این پایه ها دستگاه به راحتی روی سطوح عمودی فیکس میشود.

برای حکاکی بر روی سطوح پلاستیکی که خاصیت آهن‌ربایی کاربرد ندارد باید دستگاه را با دست حفظ و کنترل کرد. این موضوع به دلیل وزن کم دستگاه کار چندان سختی نیست.

دیگر مشخصات دستگاه حکاکی پرتابل

برای اطلاع از مشخصات فنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه حکاکی پرتابل H1240 میتوانید از منو محصولات، دسته حکاکی ضربه ای، دستگاه حکاکی روی فلز پرتابل مدل H1240 مراجعه بفرمایید. در این صفحه اطلاعات کاملی در مورد ابعاد، وزن، سطح قابل حکاکی، عمق حکاکی و غیره مشاهده خواهید نمود. همچنین ویدئو کار کرد دستگاه در این صفحه وجود دارد.

قیمت دستگاه حکاکی دستی روی فلز

متاسفانه بدلیل نوسانات ارز و همچنین وجود مشکلات متعدد در تهیه مواد اولیه قیمت دستگاه حکاکی پرتابل مدام در حال تغییر می باشد. همچنین وجود برندهای متنوع چینی اطمینان مشتریان عزیز را از یک انتخاب راحت و مطمئن سلب نموده است. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید دستگاه حکاکی پرتابل حتما با مشاوران ما در تماس باشید.

مقایسه دستگاه حکاکی پرتابل ضربه‌ای، لیزری و اسکرایب

همچنین مدل های پیشرفته دستگاه حک پرتابل از یونیت حکاکی لیزری نیز بهره می برند. دستگاه حکاکی لیزری دستی گران قیمت تر است و عمق حکاکی کمتری دارد. استفاده از حکاکی اسکرایب برای این دستگاه قابلیت انعطاف پذیر بودن را بر هم می زند و سرعت کار را پایین می آورد. دلیل این امر نیاز اسکرایب مارکینگ به فیکسچرهای مخصوص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *