احتمالا شما نیاز به دستگاه حکاکی روی فلز دارید. دستگاه حکاکی روی فلز از اختراعاتی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد و سرعت کار را بالا می برد. در این مقاله شما را با ساختار و ویژگی های دستگاه حکاکی روی فلز آشنا خواهیم کرد و در مورد دستگاه حکاکی لیزری فلزات صحبت میکنیم. اما ابتدا دو محصول حکاکی لیزری فلز را به شما معرفی میکنیم.

فروش دستگاه حکاکی لیزری روی فلز

همانطور که مطلع هستید، فروش دستگاه هایی که از تکنولوژی لیزر بهره می برد به مجوز سازمان انرژی اتمی نیاز دارد. آرین صنعت حک دارای این مجوز است و به طور  تخصصی در زمینه فروش دستگاه حکاکی لیزری فلزات فعالیت دارد. برای مشاوره با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.

دو محصول MFZ 20B و KX200 دستگاه های حک لیزری هستند که قابلیت حکاکی روی فلز را دارند. این دو مدل دستگاه دارای تفاوت های جزئی با هم هستند. مشخصات فنی و اطلاعات دقیق مربوط به هر یک از این دو دستگاه در صفحات اختصاصی آن ها قید شده است.

انواع دستگاه حکاکی روی فلز

دستگاه حکاکی فلزات از دو نظر قابل دسته بندی می باشد. یکی از نظر شیوه تامین نیروی حرکتی ابزار حکاکی و دیگر از نظر تکنیک حکاکی دستگاه. از نظر تامین نیروی حرکتی باید گفت که دستگاه های قدیمی از نیروی باد برای تامین فشار لازم استفاده می کردند. باد توسط کمپرسور تولید شده و از طریق شلنگ به ابزار حکاکی منتقل میشود. این تیپ ماشین ها به اصطلاح دستگاه حکاکی بادی نامیده میشوند. اما دستگاه های به روزتر از موتورهای الکتریکی حهت تامین نیروی حرکتی بهره می برند.

بنابراین شما با توجه به نوع حکاکی که می خواهید باید یک نوع را انتخاب کنید. توصیه اکید میشود که قبل از انتخاب دستگاه حتما با کارشناسان خبره ما در مورد قدرت و کیفیت حکاکی این دو نوع مشاوره بفرمایید.

به طور کلی دستگاه حکاکی روی فلز یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت قطعه سازی است. انواع مختلف این دستگاه نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند و هر یک برای فعالیت خاصی مفید میباشد.

از نظر تکنیک حکاکی دستگاه ها به چهار دسته تقسیم می شوند.

ساختار دستگاه حکاکی روی فلز

قسمت اصلی دستگاه حکاکی فلزات یک یونیت حکاکی می باشد که با توجه به شکل و متریال هدف می توان آن را روی پایه های مختلفی مثل رومیزی یا ایستاده سوار کرد. حتی میتوان ان را به صورت یک دستگاه حکاکی دستی عرضه نمود که دستگاه حکاکی پرتابل نامیده میشود.

همچنین میتوان اکسسوری های مختلفی به دستگاه اضافه کرد.  به طور مثال یکی از اکسسوری های موجود موتور دوار (روتاری) است که برای حکاکی روی قطعات استوانه ای به دستگاه اضافه می شود.

سرعت دستگاه حکاکی

بنا به سختی قطعه فلزی، سرعت حکاکی پایین و بالا خواهد بود. مثلا حکاکی روی فولاد در هر چهار روش، سرعت پایینتری نسبت به حکاکی روی مس دارد. نیازسنجی صحیح مشتری در انتخاب دستگاه حکاکی، میتواند نقش مهمی در کارآمد بودن آن دستگاه ایفا نماید.

از طرف دیگر، تکنیک حکاکی هم در سرعت حکاکی دخیل است. مثلا دستگاه حکاکی ضربه‌ای که با ضربه زدن روی فلز کار میکند، از سرعت پایینتری نسبت به دستگاه لیزری برخوردار است. بنابراین ممکن است کار تولید ساعت های بیشتری به طول بیانجامد.

اینستاگرام آرین صنعت حک

برای اطلاع از اخبار حکاکی ما را در اینستاگرام دنبال کنید

follow us

کاربردهای دستگاه حکاکی روی فلز

ماشین های حکاکی بر روی فلز بسته به جنس ابعاد و ساختار فیزیکی استفاده های متفاوتی دارند. مثلا برای حک اسامی درون حلقه طلا باید از یک دستگاه ظریف بهره برد که از تکنولوژی لیزر استفاده میکند. برای حکاکی روی اتصالات فلزی باید از دستگاه حکاکی فلنج استفاده کرد. بصورت فهرست وار میتوان از موارد زیر به عنوان کاربردهای این دستگاه اسم برد:

حک آرم، لوگ و اطلاعات بر روی قطعات فلزی ، تولید پلاک فلزی، مدلسازی بر روی قطعات چوبی، پلاستیکی و فلزات نرم ، تولید و ساخت قالب. تولید لیبل فلزی تابلو برق از دیگر کاربردهای این دستگاه می باشد.

عمومی به دلیل اینکه فرآیند حکاکی دستگاه های لیزری شبیه به چاپ کردن طرح است، دستگاه چاپ لیزری روی فلز نیز به این دستگاه گفته میشود. در ادامه مقاله بیشتر در مورد حکاکی لیزری و ماشین حک لیزری صحبت میکنیم.

دستگاه حکاکی لیزری

قبل از اینکه در مورد دستگاه حکاکی لیزری فلزات صحبت کنیم باید بدانید که تکنولوژی لیزر عمر چندان طولانی ندارد. در واقع اولین دستگاه لیزر در سال 1339 توسط یک مهندس و فیزیکدان آمریکایی به ثبت رسیده است. تئودور میمن مخترع لیزر متولد سال 1305 بوده و در سال 1386 درگذشته است. لیزر هرکولس قویترین لیزر دنیا است و در دانشگاه میشیگان آمریکا قرار دارد. قدرت لیزر بسیار زیاد است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از لیزر در حکاکی ایده بسیار جالبی است. نقطه قوت دستگاه حکاکی لیزری فلزات دقت و سرعت بالا میباشد. صدای کم حکاکی از دیگر نکات مهم این محصول است.

چاپ لیزری روی فلز

اشعه لیزر با ایجاد حرارت در یک نقطه ی بسیار کوچک و با سرعت بسیار زیاد سبب تغییر رنگ بر روی سطح فلز می شود. همچنین می توان به کمک یک لیزر قدرتمند ورق فلز را برشکاری کرد. بنابراین بسته به کاربرد و متریال مورد نظر قدرت پرتو لیزر تعیین میگردد.

اختلاف سطحی که در چاپ لیزری ایجاد می شود می تواند با عمق بسیار کم و دقت بالا ایجاد شود. همچنین در شرایط مورد نیاز میتوان با اعمال لیزر قویتر روی سطح، خوردگی بیشتر یا حک عمیقتری ایجاد کرد. دستگاه حکاکی لیزری فلزات باید به همراه مجوز سازمان انرژی اتمی به مشتری ارائه گردد.

به علت دقت بالا، سرعت زیاد و آلودگی صوتی پایین دستگاه حکاکی لیزری فلزات بسیار پرطرفدار است.

عملکرد دستگاه لیزر حکاکی روی فلز

همانطور که می دانید فوتون ذره ای از نور است. لیزر به این‌گونه تشکیل می شود که با تابش یک فوتون به یک ذره برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود. این دو فوتون با یکدیگر هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند. همان طور که پیش تر گفته شد استفاده از پرتو لیزر با قدرت بیشتر امکان حکاکی لیزری فلزات را فراهم میکند. دستگاه حکاکی لیزری فلزات نیازمند حداقل نگهداری و تعمیرات است. دستگاه حکاکی لیزری هیچگونه آسیب مکانیکی را به محصول مورد تولید شده وارد نمیکند و تضمین میکند که حکاکی لیزری عمر طولانی داشته باشد. تنها نکته قابل توجه برای دارندگان دستگاه این است که همیشه باید لنز دستگاه تمیز باشد.

دستگاه حکاکی لیزری فلزات از گذشته تاکنون

فرآیند برش یکی از اولین فرآیندهای کشف شده بود که از پرتوی لیزر استفاده می کرد. از زمان کشف آن در سال 1960 ، برش لیزری به یک فرآیند بسیار رایج در بسیاری از بخش های صنعت تبدیل شده است. با این حال ، در سال های اخیر دستگاه های برش لیزری خانگی و اداری در دسترس و مقرون به صرفه شده اند. برش لیزر به طور فزاینده ای توسط تولید کنندگان صنعتی، مشاغل کوچک و طراحان محصول پذیرفته شده است.

آرشیو ویدئو دستگاه های حکاکی روی فلز

برای دسترسی به ویدئو های بیشتر مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دستگاه شماره زن لیزری

استفاده از شماره زن لیزری برای قطعات صنعتی کاربرد چندانی ندارد. دلیل این امر خوانا نماندن شماره در گذر زمان است. به عنوان مثال شماره شاسی یا شماره سیلندر خودرو باید پس از سال ها مجاورت با خاک، روغن و اتفاقات مختلف خوانایی خود را حفظ نماید. بنابراین استفاده از این دستگاه در صورتی ممکن است که با قدرت زیاد عمق مناسبی ایجاد نماید. استفاده از شماره زن لیزری با قدرت پایین برای حکاکی بر روی لوازم تزئینی مناسب است.

قیمت دستگاه مارک زنی لیزری

به طور کلی فروش دستگاه های حکاکی لیزری با هر قدرتی نیاز به مجوز سازمان انرژی اتمی دارد. از طرف دیگر تحریم ها باعث کند شدن روند واردات لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای دستگاه های حکاکی لیزری شده است. بنابراین قیمت این محصول در بازار متنوع می باشد. همچنین وجود برندهای متنوع چینی اطمینان مشتریان عزیز را از یک انتخاب راحت و مطمئن سلب نموده است. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید دستگاه حکاکی لیزری حتما تحقیقات فراوانی انجام دهید. در صورت نیاز می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

حکاکی اسم روی فلز با لیزر

حکاکی اسم بر روی فلز سنتی است که از گذشته تا امروز ادامه داشته است. این کار معمولا بر روی اشیائ قیمتی و زینتی صورت می گیرد. در گذشته حکاکی اسم به دست استاد کاران هنرمند انجام میشده است. امروزه تکنولوژی لیزر سرعت و کیفیت حکاکی را بالا برده؛ بطوریکه استفاده از لیزر برای حکاکی اسم بر روی زیور آلات از جمله حلقه، دست بند، مدال و غیره بسیار مرسوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *